Semenjak beberapa ketika selepas saya bekerja dan makan gaji, saya suka buat analisa bagaimana nak optimumkan aset dan hasilkan duit berganda-ganda. Banyak buku sudah saya beli, banyak talk saya bayar, tak masuk yuran personal coach untuk solidkan perancangan kewangan saya.

Bila saya perhati keadaan sekeliling, ada yang sering keputusan wang di tengah bulan, rezeki sempit dan kehidupan perit. Ada juga saya perhati ramai yang rezeki melimpah ruah dengan aset yang berderet-deret. Rupanya mereka yang kaya ini punya plan kewangan teramat hebat.

Sebelum mereka keluarkan duit untuk apa-apa tujuan, mereka akan BERI IBU BAPA DUIT TERLEBIH DAHULU. Mereka pemurah dengan ibu bapa dan keluarga. Ini sebenarnya kunci keberkatan hidup.

Moga kita sentiasa ingatkan ibu bapa dengan memperuntukkan sebahagian daripada pendapatan kita untuk mereka. InshaAllah rezeki akan menjadi berkat.

Kalau kita ADA belanja makan luar dan ADA belikan anak mainan setiap bulan, takkan peruntukkan RM2 sehari untuk ibu bapa pun tak boleh? Yang hairan kenapa boleh beli benda lain tapi dengan ibu bapa tak pernah hulur. Mereputlah dan kekal miskinlah orang begini dengan sebab kedekut dengan ibu bapa tu. KEH !!!