Tags

#SimpananAnak

MashaAllah tabarakallah

Mama telah lama tidak hamil, lebih 12 tahun. Namun rezeki Allah itu tersangat luas, rezeki dari Tuhan Yang Maha Memberi Rezeki, Allah mengurniakan berita yang sangat menggembirakan jiwa, mama hamil anak ketiga.

Kehamilan masih baru, kitaran haid mama terlewat lebih 2 minggu, tiada apa-apa simpton alahan, muntah atau loyal, mama seperti hari-hari normal, malah lebih aktif ke sana sini.

Khamis malam Jumaat yang lalu (9/6/22), mama membuat pemeriksaan urine pregnancy test (UPT), ya ia double line. Lantas mama memberitahu baba, mata baba berkaca, memeluk mama dengan erat. Ini yang kita telah lama tunggu selama ini, sekurang-kurangnya sebelum mama mencecah usia 40 tahun.

Abang dan Adik kedua-dua menjerit kegembiraan. Ini berita yang sangat-sangat menggembirakan. Abang dan Adik pernah berdoa bersungguh-sungguh hingga mengalirkan air mata memohon Allah mengurniakan mereka seorang adik baru.

Semuanya dengan hati yang sangat girang berbunga-bunga menemankan mama ke klinik terdekat di rumah Kajang, Klinik Dr Miss di Kajang Prima.

Alhamdulillah, kelihatan intrauterine gestational sac (GS) yang berusia lebih 5 minggu. Sujud syukur. Nikmat apa yang ingin didustakan?

Alhamdulillah, alhamdulillah alhamdulillah, penantian berbelas2 tahun kita sekeluarga kini telah diberi jawapan oleh Allah, Tuhan Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang.

Selamat datang Adik Baby, selamat datang ke dalam keluarga kita. Kami menunggumu dengan sepenuh hati.

MashaAllah tabarakallah

#mashaAllahtabarakallah

Ummu Abdayn

Serdang

14/6/22